Sledujte nás

F1

Kto zastaví Hamiltona?

Po prvej veľkej cene 66. ročníka majstrovstiev sveta formuly 1 sme o niečo múdrejší. Žiadne prevratné veci sa nekonajú, nadvláda Mercedesu pokračuje aj tento rok.  Inžinieri sa už zoznámili s novými technológiami a tak mohli ísť pri konštruovaní nových monopostov viac na limit. Výsledkom je ich zrýchlenie o približne 2,5 sekundy na jeden okruh.

Mercedes

a Lewis Hamilton všetkým ukázali, že ak všetko správne funguje, nemá  pri súčasnom rozdelení síl nikto iný nárok. Angličanova dominancia začína čoraz viac pripomínať Sebastiana Vettela zo začiatku dekády. V piatok bol síce rýchlejší jeho tímový kolega, ale v sobotu už prevzal taktovku a prišiel si po siedme víťazstvo z posledných ôsmych pretekov. A to bez väčšej námahy na pol plynu. S dlhým nosom tak odišiel Nico Rosberg. Opäť nedokázal Hamiltona zdolať počas pretekov na trati. Snáď jedinou cestou, ako to dosiahnuť, je štartovať s odlišnou stratégiou, ako obhajca titulu. Inak ostane večným zberateľom druhých miest. Otázne je, aké má v tomto smere v aktuálne najlepšom tíme možnosti.

Všeobecne sa predpokladalo, že Mercedes už nebude mať taký veľký priestor na zlepšovanie, ako ostatní a tak sa mu súperi viac priblížia. Opak je však pravdou. Konštruktérsky tím okolo Alda Costu momentálne udáva trend v F1. Ťažko robiť závery po jedných pretekoch, ale podľa toho, čo sme mohli vidieť uplynulý víkend, konkurencia sa Strieborným šípom nepriblížila, ale naopak rozdiel sa ešte o niečo zväčšil. V zimných testoch sa navyše nemeckoanglický tím zameral na spoľahlivosť, čo sa mu podľa všetkého podarilo. Ostatným tak ešte o niečo viac klesli šance na to, že sa im v aktuálnej sezóne podarí ukoristiť nejaké víťazstvo.

Ferrari

predviedlo najväčšie zlepšenie z ostatných. Dalo sa to tak trochu čakať, pretože až na súčasnom monoposte sa naplno prejavila práca Jamesa Allisona, ktorý do tímu prišiel v roku 2013. Zlepšením prešiel aj motor, ktorého konštrukcia minulý rok brala viac ohľad na aerodynamiku. To pomohlo aj tímu Sauber, ktorý po minuloročnej katastrofálnej sezóne bez bodu, skončil v Austrálii hneď so štrnástimi. Po Vettelovom treťom mieste nové vedenie talianskeho tímu hneď začalo hovoriť o útoku na Mercedes. Ospravedlniť ich optimizmus by mohlo snáď len to, že nikto z nich minulý rok ešte v Austrálii nebol. Veď posúďte sami: v roku 2014 Fernando Alonso skončil štvrtý, 35,284 sekundy za prvým Rosbergom. Tento rok tretí Sebastian Vettel strácal presne 34,523 sekundy na víťazného Hamiltona. Ako to v poslednej sezóne nakoniec dopadlo, vieme všetci.

Williams

ktorý bol mnohými považovaný za vyzývateľa Strieborných šípov, je na úrovni talianskeho tímu. Už predsezónne testy ale naznačili, že rozdiel je až príliš veľký na to, aby mohli bojovať koleso na koleso z tímom dodávateľa svojich motorov. A tak ľuďom okolo Sira Franka ostáva len boj s červenými monopostami o prvého medzi porazenými a teda o posledné miesto na stupňoch víťazov. Rozdiely medzi nimi nie sú veľké. Rozhodovať budú detaily – aktuálna forma jazdcov, či to ako ktorý okruh sadne tomu ktorému tímu. Vlastnými silami však ani jedna z týchto dvoch stajní v prvej polovici sezóny na víťazstvo nesiahne. Prvé miesto týmto dvom tímom môže darovať len Mercedes, či už technickým zlyhaním, strategickou chybou, alebo kolíziou svojich jazdcov.

Ostatní

si cez zimu svoje domáce úlohy nespravili dostatočne dobre na to, aby mohli bojovať s touto trojicou. Jedinú nádej vzbudzuje kombinácia McLaren-Honda. Tá však musí najskôr svoj monopost vyliečiť z detských chorôb novej konštrukcie. Auto jazdilo u protinožcov s „priškrteným“ motorom, pretože hlavným cieľom bolo doviesť ho do cieľa a nazbierať drahocenné dáta. Napriek tomu sa jazdci cítia v kokpite dobre a nové auto hodnotia pozitívne. Budeme si však musieť počkať na druhú polovicu sezóny, kým sa predvedie naplno.

Formula 1 sa teraz presúva do Malajzie, kde sa objavia monoposty po dvojtýždňovej pauze. Veľké novinky čakať nemožno, keďže s prepravou materiálu z Európy je to trochu zložitejšie. Prvé preteky tak naznačili, čo môžeme očakávať od tých nasledujúcich. Dojazdenia posledný marcový víkend.

Reklamy
SYNOT TIP vstupný bonus stávka bez rizika - 950x100
Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Tipsport registračný bonus 20 Eur pre nových hráčov - 300x300

Futbal

Tipsport registračný bonus 20 Eur pre nových hráčov - 300x300

Viac v F1