Sledujte nás

F1

Kanadské zmŕtvychvstanie Lewisa Hamiltona

Kanadské zmŕtvychvstanie Lewisa Hamiltona - BROsport.sk

Okruh Gillesa Villeneuvea sľubuje vždy skvelé preteky. Nie inak tomu bolo aj tento rok, aj keď všetko zaujímavé sa dialo mimo čelných pozícií. Jeho jedinečnosť spočíva v tom, že jazdci tu na dosiahnutie rýchleho kola, potrebujú extra dávku odvahy, aby dosiahli dokonalosť. Betónové múriky sú tu bližšie ako na inde, asfalt je nerovný a klzký a tak aj veľmi malá chybička môže znamenať koniec.

Hľadanie limitov

Emocionálne 65.víťazstvo Lewisa Hamiltona v sobotňajšej kvalifikácii mu síce zaručovalo výhodu na štarte, ale za posledných pätnásť rokov sa tu len šesť krát stalo, že víťaz štartoval práve z čela štartového poľa. Bola to skôr psychická vzpruha pre Angličana po zbabraných pretekoch v Monaku. Navyše v Kanade oslavoval desať rokov od svojho prvého víťazstva v kvalifikácii a pretekoch v kráľovskej kategórii.

Súboj oboch rivalov v naháňačke za tohtoročným titulom začal už v kvalifikácii. Zatiaľ čo jazdec Strieborných šípov sa v poslednom pokuse dokázal ešte zlepšiť, Nemec spravil chybu, keď prekročil limity červeného monopostu. Obaja však boli na úplne inej úrovni, ako ich tímoví kolegovia. Valtteri Bottas strácal 0,718 sekundy a Kimi 0,463 sekundy na Sebastiana Vettela. Lepší jazdci oboch tímov po kvalifikácii uznali, že sa navzájom tlačia k novým limitom. Ich bitka je o to intenzívnejšia, že obaja jazdia v rozdielnych autách a navyše ak by ste v štartovom poli hľadali dve rozdielnejšie osobnosti, asi by ste ich nenašli.

Hľadanie cesty v Mercedese

Pri spätnom pohľade na celý kanadský víkend, sa víťazstvo Lewisa Hamiltona nejaví až tak jednoznačne ako by to mohlo podľa výsledkovej listiny vypadať. Mercedes sa vo všetkých voľných tréningoch trápil, kým našiel vhodné nastavenie tohtoročného W08. Tým rozdielom, ktorý nakoniec rozhodol kvalifikáciu, bol jazdec. Navyše Montreal je okruh, ktorý sedí štýlu Lewisa Hamiltona viac, ako ktorýkoľvek iný.

Hlavnou úlohou Mercedesu tak naďalej ostáva prinútiť strieborný monopost zahrievať ultramäkké pneumatiky. A to hlavne preto, že samo Pirelli priznalo, že pri ich vývoji bolo až príliš konzervatívne a tak tvrdú zmes už podľa všetkého do konca roku už na autách neuvidíme. Najviac na tom samozrejme získajú diváci, pretože na niektorých okruhoch sa otvorí až nečakane veľký diapazón možných stratégií.

Naprávanie škôd

To o čom sa po pretekoch najviac hovorilo, bola premárnená príležitosť Force India na pódiové umiestnenie. Šancu však malo aj Ferrari. Červení po pretekoch ľutovali, že neodhadli dostatočne skoro veľkosť poškodenia predného krídla Sebastiana Vettela. Inak by mohli využiť výjazd bezpečnostného vozidla po havárii Carlosa Sainza a Romaina Grosjeana. Získal by tým k dobru zhruba dvadsať sekúnd a štyri pozície. To je dosť veľa, ak si uvedomíte, že v cieli Nemec strácal na Daniela Ricciarda 0,610 sekundy. V podaní štvornásobného majstra sveta tak v Montreale už išlo len o to, aby čo najviac minimalizoval straty. Na druhej strane sme mohli vidieť agresívnu stíhaciu jazdu, najmä v poslednom stnite, keď ho tím v 49. kole prezul na ultramäkké pneumatiky. Aj tak však prvý krát v tomto roku Nemec skončil horšie ako na druhom mieste.

Navyše ak sa po pretekoch v Monaku dosť hlasno hovorilo o tímovej réžii, ktorá podľa všetkého ani nebola, tak v Kanade verejnosti trochu uniklo, že Scuderia pravdepodobne obetovala tretie miesto Kimiho Räikkönena v prospech lepšieho výsledku pre Sebastiana Vettela. Ideálnejšie by bolo, ak by Fína zavolali do boxov už počas fázy virtuálneho bezpečnostného vozidla medzi 11. a 13. kolom. Získali by tak k dobru zhruba sedem sekúnd a pódium by ho podľa neskoršieho vývoja pretekov pravdepodobne neminulo. Ale podľa niektorých odborníkov prišla zastávka až v 17. kole preto, aby nespustili lavínu zastávok v boxoch, čo by mohlo pokaziť preteky Sebastianovi Vettelovi.

Lewis Hamilton si myslí, že so svojimi technikmi konečne našiel príčinu toho, prečo bol taký pomalý v Rusku a v Monaku. Či to však po víťazstve v Kanade bude zlomový bod tohtoročného šampionátu, to nám ukážu až najbližšie veľké ceny. Obaja súperi sa počas celého víkendu navzájom sledujú, čo nakoniec priznal po pretekoch aj trojnásobný šampión, keď pri víťaznej jazde na veľkoplošných obrazovkách sledoval, ako sa jeho sok prediera z osemnásteho miesta dopredu. V Kanade z jeho náskoku polovicu zmazal, čo dodalo tímu energiu potrebnú do ďalších bojov. Do jazdenia v druhú júlovú nedeľu, priatelia!

Reklamy
SYNOT TIP vstupný bonus stávka bez rizika - 950x100
Tipsport registračný bonus 20 Eur pre nových hráčov - 300x300

Futbal

Fortuna vstupný bonus Stávka bez rizika za 30 € + 30 free spinov - 300x300

Viac v F1