Sledujte nás

Ifkine fejtóny

Ale sme vás dobehli, časť prvá

Hovorí sa, že zdravie sa nedá kúpiť. No „zdravých produktov“ je na trhu celá kopa.

Ale sme vás dobehli, časť prvá

Hovorí sa, že zdravie sa nedá kúpiť. No „zdravých produktov“ je na trhu celá kopa. A tí, čo ich predávajú, dobre vedia, ako ich „zabaliť,“ aby šli na dračku. Dnes si posvietime na niektoré marketingové ťahy, ktoré stoja za úspechom toľkých značiek.

Stratégia č. 1: Srdcervúci príbeh

„Bol som taký obézny, že som sa nedokázal pozrieť do zrkadla… hanbil som sa chodiť po ulici… dokonca som uvažoval o samovražde…“

Odpustite ten dramatický úvod. 

No práve dramatickým úvodom začínajú mnohé reklamné kampane. Najmä pokiaľ ide o propagačné videá americkej výroby. Za svoju „kariéru“ testovačky cvičebných programov som ich videla niekoľko desiatok (stovka to asi nebude, predsa, mám len jedny nervy, no pointa bola stále rovnaká). 

Typická „krátka prezentácia“ nejakého produktu – či už ide o cvičebný program, knižku s receptami alebo mobilnú aplikáciu – zvyčajne začína „bombou do publika“. (ak ju chcete vidieť celú, rezervujte si hodinu, Američania majú asi iné vnímanie krátkosti času)

Populárny „garážový bojovník“ Tyler Bramlett začal prezentáciu svojho cvičebného programu záberom na dvere pohotovosti. Totiž, rozprával o tom, ako jeho manželka takmer zomrela pri pôrode. Poviem vám, tiež som matka a aj ja som mala trocha komplikácie pri pôrode, proste, rozplakala som sa. (no odmysliac si tento emotívny začiatok, chlapec hovorí celkom k veci, niektoré jeho cviky som zaradila do svojej zostavy)

Veľmi častý je aj prípad, kedy autor hovorí o vlastnom boji s obezitou. Nechýbajú fotografie „pred“, na ktorých vidíte malého vorvaňa. Automaticky sa tak v človeku zapne akási kontrolka – súcit. Najmä, keď vám o desať minút (toľko asi trvá prvotný výlev) ukáže fotografiu „po,“ ktorá buď prešla famóznym výkonom fotošopu, alebo subjekt zhodil polovicu svojej hmotnosti. Týmto spôsobom sa autor približuje k publiku. Veď ak to dokázal on, potom to zvládnete tiež, však?

Samozrejme, aj medzi autormi sú tie genetické svine, čo môžu na posedenie zožrať tri diviaky a nič na nich nevidno. Tí spravidla začínajú príbehom niektorého zo svojich klientov alebo členov rodiny. Už som počula o oteckovi, ktorý dostal infarkt kvôli obezite, o sestre, ktorá pre nadváhu nemohla otehotnieť, o šikanovaných teenageroch…

Všetky tieto dramatické úvody majú jediný cieľ: upútať pozornosť diváka. Emócie predávajú. Dokonca aj kratšie televízne spoty v teleshoppingu začínajú pohľadom na nešťastného bacuľka, čo reve nad palacinkami, či sa sklamane obzerá v zrkadle. 

Tak, keď ste s chladnou hlavou prežili prvú vlnu, tešte sa na druhú…

Reklamy
Fortuna vstupný bonus Stávka bez rizika za 30 € + 30 free spinov - 750x100
Kliknite pre pridanie komentára

Napíšte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Viac v Ifkine fejtóny