Po Veľkej cene v púšti Bahrajnu, ktorá ponúkla naozaj strhujúce predstavenie, tu máme trojtýždňovú odmlku. Najbližšia Veľká cena Emilia Romagna nás čaká v talianskej Imole na okruhu, ktorý nesie názov Autodromo Enzo e Dino Ferrari. Áno, Enzo je zakladateľ Ferrari, Dino bol jeho syn. Po uplynulom víkende sa máme nepochybne na čo tešiť. Na to je však ešte čas a určite sa k tomu dostaneme neskôr, toto je len menšia ochutnávka toho, čo nás čaká najbližšie.
Pozerali ste nedeľný závod? Ak áno, tak predpokladám, že ste si to užili rovnako ako ja. Ak nie, tak môžete ľutovať, heh. Aj napriek tomu, že Veľká cena svojho víťaza samozrejme spoznala, dalo by sa konštatovať, že víťazom bol hlavne divák. A to je pre ďalší vývoj sezóny len a len dobré.
Súboj o prvenstvo
Hamilton s Verstappenom podľa očakávaní zviedli súboj o prvé miesto. Úspešnejším z tejto dvojice bol britský jazdec, ktorému britská kráľovná koncom roka 2020 udelila rytierske vyznamenanie a pred menom teda nosí titul Sir. Aj napriek pole position a rýchlejšiemu monopostu nedokázal zvíťaziť Verstappen. Dôvodom bola hlavne skvelá taktika Mercedesu počas závodu. Veľkou mierou k tomu prispel samozrejme aj skvostný jazdecký výkon Lewisa.
Päť kôl pred koncom dohnal jazdec Red Bullu svojho konkurenta. Vo štvrtej zákrute sa mu aj podarilo dostať na prvé miesto, ale keďže vyšiel mimo traťových limitov, prvé miesto prenechal naspäť Hamiltonovi. Vo zvyšku závodu ho už nedokázal predčiť.
Po skončení pretekov sa špekulovalo, čo by sa stalo v prípade, ak by Verstappen na pokyn riaditeľstva pretekov nevrátil prvú pozíciu a pokračoval by ďalej. Odpoveď znie: Dostal by päť sekundovú penalizáciu. Či by vo zvyšku pretekov získal na prvom mieste náskok vyše piatich sekúnd už ostane navždy nezodpovedanou otázkou. Treba však uznať, že sa Max zachoval naozaj férovo a pred týmto počinom, za mňa osobne, klobouček. Šéf tímu Red Bull taktiež uznal férovosť a správnosť rozhodnutia jazdca narodeného v Belgicku. Zároveň podotkol, že to bol frustrujúci pocit. To ti určite veríme, Christian. Za všetko vraví obrovská radosť šéfa Mercedesu po prejazde Hamiltona cieľovou čiarou.
Pre diváka a fanúšika bol prvý závod určite dobrým znamením a môžeme len a len dúfať, že Verstappen bude aj naďalej hrýzť a nedovolí zo zvyšku sezóny spraviť opäť raz „one man show“ v podaní Hamiltona. Red Bull avizuje, že plánujú agresívny vývoj aj v tejto sezóne, kedy sa už mnoho tímov zamierava na tú nasledujúcu. Určite cítia šancu uťať víťaznú sériu Mercedesu. Avšak, ako poznáme Mercedes, svojmu rivalovi to nijako neuľahčí.
Môže byť piate miesto viac ako tretie?
Valteri Bottas nijako extra neoslnil, napriek tomu sa umiestnil na treťom mieste. Druhému Verstappenovi avšak nespôsobil žiadne ťažkosti, čo sa od jazdca Mercedesu určite očakávalo. Pred posledným kolom zamieril do boxov, keďže ho už zozadu nikto neohrozoval. Následne zajazdil najrýchlejšie kolo závodu, čo znamená plus jeden bod do celkového súčtu.
Sergio Pérez alias Chico sa umiestnil, vzhľadom na priebeh závodu, na skvelom piatom mieste a zaslúžene získal ocenenie fanúšikov „Jazdec dňa“. Hneď v zahrievacom kole mu zhasol a vypol kompletne celý monopost. Nechápal Pérez, nechápali ani mechanici. Nervozita v tíme sa z pohľadu kamier dala doslova krájať. Nakoniec sa mu monopost podarilo naštartovať, keďže ho už ale obehli všetci jazdci na štartovom rošte, musel štartovať z boxov. To znamená z posledného miesta. Skvelá stíhacia jazda bola taktiež jedným z aspektov, prečo mala prvá Veľká cena také grády.
Toto sú presne tie paradoxy, keď skončíš na treťom mieste a ľudia krútia hlavou a vravia, že nič moc, Valtteri. A skončíš piaty a si za hrdinu. Dámy a páni, vitajte vo svete ef jednotky. Aby som však Bottasovi nekrivdil, závod zvládol relatívne dobre. Spomalili ho aj mechanici počas zastávky v boxoch, kde mu natiahli výmenu pneumatík z cca 2 sekúnd na dobrých 11. A predsa len, body sa počítajú za umiestnenie, nie za pocitové vyjadrenie toho, kto bol lepší. Pripomeniem ale ešte raz, od jazdca Mercedesu sa očakáva jednoducho viac.
V ďalších pretekoch sa snáď už dočkáme priameho súboja všetkých štyroch jazdcov dvoch elitných tímov.
Šieste a ôsme miesto úspechom pre Ferrari
Málokto by bol pred pár rokmi povedal, že pre Ferrari bude znamenať umiestnenie v prvej desiatke niečo ako „This is my sen“. But now is realita.
Leclerc sa vyjadril, že pred závodom pomýšľal na umiestnenie pred Bottasom, keďže spoločne štartovali z druhého radu. Po štarte sa mu ho podarilo predbehnúť, avšak nie na dlho. Následne na jazdca Ferrari zozadu dotieral aj Norris z McLarenu, ktorý mu taktiež ukázal zadok monopostu a už ho nepustil pred seba.
Ak sa však pozrieme na minulú sezónu Ferrari, môžeme konštatovať pokrok. Potvrdil to aj Carlos Sainz, ktorý minulý rok jazdil za Mclaren a tento rok je už vo Ferrari. Konštatoval, že minulý rok bolo pre neho veľmi jednoduché predbehnúť Leclerca. Na porovnanie povedal, že tento rok v Bahrajne na konci takmer predbehol Ricciarda. Toto dosť vypovedá o zlepšení Ferarri. V súboji o prvé miesto si to rozdajú Mercedes s Red Bullom, to je viac menej jasné. Otázkou ostáva, či boj o pozíciu číslo tri zvedú práve Ferrari s Mclarenom. Norris skončil v Bahrajne na štvrtom mieste, Ricciardo preťal cieľovú čiaru v obklopení jazdcov Scuderie Ferrari.
Piero Ferrari, predseda automobilky s rovnakým názvom ako jeho priezvisko, verí, že v tejto sezóne získajú aspoň jedno víťazstvo. Koniec koncov, v tejto sezóne si pripomíname sedemdesiatnicu prvého víťazstva tejto stajne v kolotoči F1. Písal sa rok 1951, Veľká cena Veľkej Británie, Silverstone.
Austrálsky kráľ stávok
Daniel Ricciardo má v obľube stávky. Ako možno viete, v minulej sezóne sa stavil s vtedajším šéfom Renaltu Abiteboulom. Ja získam pódium, ty sa necháš tetovať, znela stávka. Chlapsky si na to podali ruky, ehm, po pár pivách… Daniel vtedy pódium získal. Či svoje slovo Abiteboul dodržal, ešte bohužiaľ nevieme.
V tomto roku ale máme na scéne ďalšiu stávku. Tentokrát s novým šéfom Zakom Brownom. Ak Austrálčan dokáže v tejto sezóne opäť zaknihovať pódium, bude sa môcť povoziť na aute zo zbierky svojho šéfa. Ide o Chevrolet Monte Carlo, na ktorom jazdil v roku 1984 NASCAR Dale Earnhardt.
V Bahrajne sa toho stalo omnoho viac. Napríklad aj to, že Alonso pri svojom návrate do F1 musel odstúpiť z pretekov. Dôvodom bolo, že sa mu prehriali brzdy, keďže mu chladenie upchal obal zo sendviča. Hm, bizarné. To, ale aj iné zaujímavosti si rozoberieme nabudúce. Nateraz to je všetko.
Užite si Veľkonočné sviatky v kruhu svojej rodiny a zostaňte zdraví.
Šesť otázok
Šesť otázok: Imrich Béreš
Turistika
Tenerife, marec 2024
Ostatné športy
Kurzy na prezidentské voľby v USA: Trump vs Harris
Bojové športy
VIDEO: Poirier ukončil McGregora v druhom kole
Futbal
-
Anglicko
/ 2 dni dozaduBorci z Birminghamu zasekli prevodovku, City už porazí kto chce
Po ďalšom kole ligy maródov je zrejmé jedno. Naši hlopci sú mocní bez lopty...
Od Stew Bee -
Futbal
/ 2 týždne dozaduZ denníka bardejovského cmotára: Jak by Slovan ustál českú ligu
Ako by si Slovan Bratislava viedol v českej najvyššej futbalovej súťaži?
-
Anglicko
/ 2 týždne dozaduModrý Manchester je po dlhoročných hodoch v kríze
Jó, nedá se pořád svítit, pravil Honza...
Od Stew Bee