Dnes o 15:03 zhasnú v Imole červené svetlá a fanúšikov budú čakať v poradí druhé preteky tejto sezóny. Po napínavom priebehu v Bahrajne môžeme byť právom všetci plní očakávaní.
Na úvod trošku z geografie. Okruh v Imole sa ešte pred pár rokmi jazdil pod názvom Veľkej ceny San Marína. Imola sa síce nachádza v talianskom regióne Emilia-Romagna, je však situovaná 100 km od taliansko-sanmarínskych hraníc. Len pre pripomenutie, San Maríno je krajina uprostred Talianska. Čo sa na okruhu Autodromo Enzo e Dino Ferrari stalo bývalému skvelému pretekárovi Sennovi zrejme netreba ani pripomínať.
Tsunodova stíhacia jazda?
Vo včerajšej kvalifikácii sa udialo viacero zaujímavých momentov. Prvým z nich bolo vypadnutie Yuki Tsunodu hneď na začiatku Q1. To pre mladého ambiciózneho Japonca znamená jediné – štart z boxov. A teda z posledného miesta. Monoposty AlphaTauri vyzerajú byť aj naďalej veľmi rýchle a bude preto zaujímavé sledovať, ako si s danou situáciou Tsunoda poradí. Pérez sa v Bahrajne vyšplhal po štarte z boxov na konečné 5. miesto. Čo na to Yuki? Inak, pamätáte sa na to, ako sme si minule písali, že mladý Japonec sa vyjadril, že sa bude snažiť menej nadávať do vysielačky? Tak len pre info – počas tréningov to vyzeralo, že sa mu to zatiaľ veľmi nedarí.
Pole Position pre Hamiltona
Z prvého miesta odštartuje nakoniec britský jazdec. Každopádne pred kvalifikáciou nebol najväčším favoritom. Väčšie šance sa dávali skôr Verstappenovi, ktorý nakoniec finišoval na treťom mieste. Na druhom mieste sa prekvapivo umiestnil Mexičan z tímu Červených Býkov – Sergio Pérez. Valtteri Bottas, u ktorého sa po tréningoch očakával útok na pole position skončil na nevýraznom ôsmom mieste. Keďže trať v Imole veľa priestoru na predbiehacie manévre zrejme neposkytne, budeme zvedavý, ako sa podarí Hamiltonovi udržať za sebou dvoch rozzúrených býkov. A taktiež na to, čo predvedie nevýrazný Fín.
Norris siahal na druhé miesto
Fantastickú formu a rýchlosť monopostu dokazoval v tréningoch jazdec McLarenu Lando Norris. Bez výraznejších problémov sa prebojoval do Q3, kde po svojej poslednej jazde bol dokonca na malú chvíľu klasifikovaný ako druhý v poradí, hneď za Lewisom Hamiltonom. Radosť mu ale nakoniec pokazil verdikt riaditeľstva pretekov. Lando počas svojej jazdy prekročil traťové limity a jeho najrýchlejší čas mu bol zmazaný. Po kvalifikácii si sypal popol na hlavu a ospravedlňoval sa svojmu tímu.
Na svojom Instagrame napísal ospravedlňujúci príspevok pre svoj tím, kde vyjadril ako ho to veľmi mrzí a ako zle sa cíti po tom, ako mu tesne uniklo druhé miesto na štarte. Lewis Hamilton mu na to adresoval povzbudivé slová ohľadom skvele zajazdeného kola, a taktiež vyjadril svoju radosť ohľadom progresu Landa a McLarenu. Chcel by som vidieť, či by sa takto zachoval aj v prípade, že bu mu Lando ukázal zadok monopostu. Avšak toho momentu sa možno aj čoskoro dočkáme.
Mazepin – kapitola sama o sebe
Ďalším jazdcom, ktorý má tažké srdce na ruského pretekára je Antonio Giovinazzi. Opäť ide o porušenie džentlmenskej dohody o nepredbiehaní pred posledným rýchlym kolom. Už zrejme aj dedukujete správne, ruský jazdec predbehol talianského. Antonio teda nestihol svoje posledné rýchle kolo a nemal šancu zabojovať o postup do Q2. Podľa ruského mladíka však neide o porušenie dohody a ani o jeho chybu. Ja už neviem, ale otázka, ktorá mi beží hlavou je: Prečo stále Mazepin?
Pripomínam stránku mazesp.in – je tam badať progres, oproti piatim hodinám v Bahrajne zatiaľ iba dve v Imole. Každopádne, preteky sú ešte pred nami, takže zatiaľ by som to neuzatváral.
Leclerc a Gasly na štvrtej a piatej pozícii
S kvalifikáciou môžu byť nadmieru spokojný Charles Leclerc a Pierre Gasly. Dokázali za seba dostať obe Mclareny, aj keď pri Norrisovi sme si už napísali prečo. Na štartovom rošte majú veľmi dobrú pozíciu a taktiež bude zaujímavé sledovať, ako sa im na Imole bude dariť. V tomto prípade je veľká škoda, že sa okolo Ferrari nestrhe pre pandémiu klasické fanúšikovské šialenstvo, keďže sme v Taliansku. Sám tomu veľmi neverím, ale určite si to prajem – podarí sa Ferrari konečne pódium? Hm, nechajme sa prekvapiť.
Žaloba Aston Martinu?
Aston Martin zavažuje žalobu na FIA kvôli úprave pravidiel, ktoré v tejto sezóne znevýhodnili autá s nízkym sklonom podlahy, teda tzv. low rake. Horner, šéf tímu Red Bull ich už za to aj stihol „vysmiať“. A dá sa povedať, že ostatné tímy reagovali rovnako. Pravidlá sa počas sezóny teda zrejme meniť nebudú. Veď v podstate, tieto pravidlá znevýhodňujú iba dva tímy. Aston Martin a tím, od ktorého pred minulou sezónou okopírovali Strollovci dizajn – Mercedes. Nabudúce treba použiť vlastnú hlavu a nebude problém. Karma.
Na záver infoška, VC Kanady sa zrejme pre pandemické opatrenia presunie ku kebabom do Turecka. Avšak, ešte to nie je isté. Nezabudnite, 15:03. Čaute:)
Šesť otázok
Šesť otázok: Imrich Béreš
Turistika
Tenerife, marec 2024
Turistika
Madeira, Escape to paradise
Šesť otázok
Šesť otázok: Imrich Béreš
Bojové športy
VIDEO: Poirier ukončil McGregora v druhom kole
Futbal
-
Anglicko
/ 2 dni dozaduBorci z Birminghamu zasekli prevodovku, City už porazí kto chce
Po ďalšom kole ligy maródov je zrejmé jedno. Naši hlopci sú mocní bez lopty...
Od Stew Bee -
Futbal
/ 2 týždne dozaduZ denníka bardejovského cmotára: Jak by Slovan ustál českú ligu
Ako by si Slovan Bratislava viedol v českej najvyššej futbalovej súťaži?
-
Anglicko
/ 2 týždne dozaduModrý Manchester je po dlhoročných hodoch v kríze
Jó, nedá se pořád svítit, pravil Honza...
Od Stew Bee